cuentos

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Horses forever, 5

Av rebecca § - 28 mars 2012 19:04

Det känns, det känns, underbart.


Det börjar röra sig där jag sitter, uppe på Smack.

Jag kollar förvirrat omkring och ser att Carrie tagit loss Smack och låtit honom skritta iväg med mig. Jag i min fantasi värld hade bara följt med i rörelserna och njutit. Efter en stund förstår jag vad jag håller på med.

- Vad gör ni? skriker jag och slänger mig av Smack som blir så rädd att han hoppar till.

Carrie tappar honom och han travar iväg... Melody kommer springandes efter honom i full fart och skriker.

- Vad håller du på med? du skrämer iväg min häst!

Jag kollar generat ner i marken och beslutar mig sedan för att springa tillbaka.

- Jag måste gå, säger jag och springer fort tillbaka till huset.

När jag kommer in låser jag dörren och tittar genom fönstret. Melody och Carrie skriker på varandra. Melody står utan Smack och gråter.

- omg, viskar jag tyst för mig själv och känner hur ögonen tåras.

Jag har skrämt iväg en annan häst och nu är den borta. Det verkar som hon frågar var jag är för hon kommer rusande mot huset i full fart när Carries läppar formar "i huset".

Jag öppnar denna när hon hysteriskt "plingar" på dörren.

- Vad är det? frågar jag mjukt och låtsats som jag inte märkt vad som hänt.

- Vadå, vad är det? svarar Melody mycket argt.

Jag kollar bara undrande på henne.

- Så du vet inte att du precis dödade min häst? frågar Melody och brister ut i gråt.

Paniken slår ut och jag står med hängande armar och öppen mun.

- Vadå, död? säger jag.

- Jo, när du skrämde iväg honom så sprang han mot...



~ läs, följ, kommentera ~

Var tvungen att göra den kort för att den skulle vara spännande :o

vad tycker ni då?

vad händer med Smack? :oo 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rebecca § - 2 juni 2012 16:42

Jag vet inte vad jag ska svara, köpa honom skulle betyda allt, men.... jag har lovat att aldrig börja rida på riktigt igen, och mamma skulle aldrig låta mig få en egen häst. Speciellt inte nu när jag slutat med hästar helt! - Hallå? frågar Anni...

Av rebecca § - 14 april 2012 20:08


Under de minuterna måste jag komma på ett sätt att smita! Men hur? - Jag måste kissa, säger jag till Melody. - Det kan du göra när vi är i stallet, svarar hon och ler. - Men det är akut, säger jag igen och titta argt på henne. - Försök inte ...

Av rebecca § - 1 april 2012 19:30

- Jo, när du skrämde iväg honom så sprang han mot...  ... vägen, där kom en bil, Melody tar ett djupt andetag. - och bilen körde över ho..n.oo.mm. Det känns som en bil kör över mig. Bara rakt över mig, som om jag inte fanns. - Vad säger duu? st...

Av rebecca § - 27 mars 2012 15:27

  Bort från allt elände. allt skit. bara vara själv. föralltid.   Jag hör mammas röst och skratt nerifrån hallen. Fotsteg som går till köket, drar fram kakor och saft. Jag lägger örat mot dörren, lyssnar vad de säger. Då hör jag Carrie... - Ä...

Av rebecca § - 25 mars 2012 11:11

Men jag tänker aldrig mer börja rida igen. aldrig.   Jag sitter i min fåtölj vid fönstret. Tittar ut. Lite längre ner på vägen ser jag två hästar med ryttare. - Säg inte att det är de! viskar jag tyst för mig själv och dunkar näven i fönsterk...

Presentation


Noveller av rebecca §

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni har bilder i novellerna? :)
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Jaco

~

~ Jaco ~

Ägare: Carrie

Ålder:  5

Kön: hingst

Ras: Arabiskt fullblod

Färg: apelkastad


Ovido - Quiz & Flashcards