cuentos

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Horses forever, 3

Av rebecca § - 25 mars 2012 11:11

Men jag tänker aldrig mer börja rida igen. aldrig.


Jag sitter i min fåtölj vid fönstret. Tittar ut.

Lite längre ner på vägen ser jag två hästar med ryttare.

- Säg inte att det är de! viskar jag tyst för mig själv och dunkar näven i fönsterkarmen.

Jag tar fram den sprukna mobilen ut fikan, trycker fram "nytt sms" och skriver in Carries nummer.

"Varför är ni påväg hit? -.-"

Efter bara några sekunder kommer ett svar.

"För att vi vill prata med dig!"

Jag svär tyst för mig och ska precis slänga mobilen i vägen igen då jag hör hur det ringer på dörren.

-Va? redan här, har de galopperat eller? säger jag hopplöst till mig själv.

Jag springer till fönstret där jag ser deras hästar uppbundna vid grinden.

En av de är en musgrå ponny med bläs, c-ponny skulle jag gissa på. Ponnyn är fet och hänger med huvudet, han ser väldigt trött ut. Jag kan gissa på en jobbig och trög ponny. Typsikt Melody ponny.

Den andra är en apelkastad storhäst. Runt 160, perfekt för Carrie, både pigg och tillräkligt snygg för att få henne att falla.  Han har huvudet högt och ser spöken över allt, svansen dinglar i luften och hans öron ligger slikat bakåt när den fete ponnyn sparkar mot honom. Jag kan inte slita blicken från de, fast jag har lovat att skita i hästar. Jag har faktiskt lust att bara hoppa upp och rida iväg.

Bort från allt elände.

allt skit.

bara vara själv.

föralltid.



~ ber så mycket om ursäkt för jätte korta kapitel, men det är faktiskt meningen ~

 
 
Flisan

Flisan

25 mars 2012 13:59

MEEEEER! :DD

http://ponnyklumparna.bloggplatsen.se

rebecca §

25 mars 2012 19:45

hehe, kommer :D

 
Tova

Tova

25 mars 2012 18:13

Väldigt bra novell tycker jag och det gör inte något att kapitlena är korta. Kan inte vänta till nästa kapitel!!

/ Musse

http://ponies.bloggplatsen.se

rebecca §

25 mars 2012 19:45

tack så mycket :D

// Skalman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rebecca § - 2 juni 2012 16:42

Jag vet inte vad jag ska svara, köpa honom skulle betyda allt, men.... jag har lovat att aldrig börja rida på riktigt igen, och mamma skulle aldrig låta mig få en egen häst. Speciellt inte nu när jag slutat med hästar helt! - Hallå? frågar Anni...

Av rebecca § - 14 april 2012 20:08


Under de minuterna måste jag komma på ett sätt att smita! Men hur? - Jag måste kissa, säger jag till Melody. - Det kan du göra när vi är i stallet, svarar hon och ler. - Men det är akut, säger jag igen och titta argt på henne. - Försök inte ...

Av rebecca § - 1 april 2012 19:30

- Jo, när du skrämde iväg honom så sprang han mot...  ... vägen, där kom en bil, Melody tar ett djupt andetag. - och bilen körde över ho..n.oo.mm. Det känns som en bil kör över mig. Bara rakt över mig, som om jag inte fanns. - Vad säger duu? st...

Av rebecca § - 28 mars 2012 19:04

Det känns, det känns, underbart.   Det börjar röra sig där jag sitter, uppe på Smack. Jag kollar förvirrat omkring och ser att Carrie tagit loss Smack och låtit honom skritta iväg med mig. Jag i min fantasi värld hade bara följt med i rörelsern...

Av rebecca § - 27 mars 2012 15:27

  Bort från allt elände. allt skit. bara vara själv. föralltid.   Jag hör mammas röst och skratt nerifrån hallen. Fotsteg som går till köket, drar fram kakor och saft. Jag lägger örat mot dörren, lyssnar vad de säger. Då hör jag Carrie... - Ä...

Presentation


Noveller av rebecca §

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni har bilder i novellerna? :)
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Jaco

~

~ Jaco ~

Ägare: Carrie

Ålder:  5

Kön: hingst

Ras: Arabiskt fullblod

Färg: apelkastad


Ovido - Quiz & Flashcards