cuentos

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Horses forever, 2

Av rebecca § - 24 mars 2012 19:53


Mitt liv är förstört och det kommer det alltid att vara. Ett liv utan hästar är ett skit liv.



Jag kommer gående med skolväskan hängande över axlen.

Kläd i svarta mjukis byxor, ett svart linne och en blå stor munkjacka över.

Luvan har jag över huvudet för att dölja ansiktet.

När jag går förbi Carrie och Melody som står och pratar hejdar Melody mig.

- Hur länge ska du hålla på såhär? säger hon och rättar till luggen som lagt sig över ögonen.

Jag vänder mig bara om och forsätter gå. Men långt kommer jag inte då jag känner en hand greppa tag om min arm och dra mig tillbaka.

- Jag frågade en fråga, kan du vara snäll att svara på den? frågar Melody och tittar ilsket på mig.

- Nej, svarar jag och rycker åt mig min arm och börjar springa mot klassrummet.

Jag hör hur de springer efter mig, jag med min dåliga kondition tappar farten och de hinner ifatt mig.

- Du verkar inte veta någonting? nu är det Carrie som tar över. - Bara för att vi får egna hästar behöver väll inte du sluta, är du verkligen så avendsjuk?

- Kanske det, svarar jag kaxigt. Men det angår inte er?

- Du skulle få bli medryttar åt Jaco, ridigt honom då jag inte varit där. Haft honom som din egen! säger Carrie.

-Vem är Jaco? frågar jag och låtsas som om jag inte bryr mig.

- Du vet inte ens vad min häst heter eller hur han ser ut! skriker Carrie och rusar där ifrån med Melody i släptåg.

Det var igentligen inget jag tänkt på, att få sköta deras hästar eller rida!

De var mina bästisar och de hade säkert lånat ut.

Att jag förstört mitt liv genom att sluta med hästar var världens misstag.

Men jag tänker aldrig mer börja rida igen. aldrig.


~ Läs, följ, kommentera ~

ursäkta för korta kapitel men x)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rebecca § - 2 juni 2012 16:42

Jag vet inte vad jag ska svara, köpa honom skulle betyda allt, men.... jag har lovat att aldrig börja rida på riktigt igen, och mamma skulle aldrig låta mig få en egen häst. Speciellt inte nu när jag slutat med hästar helt! - Hallå? frågar Anni...

Av rebecca § - 14 april 2012 20:08


Under de minuterna måste jag komma på ett sätt att smita! Men hur? - Jag måste kissa, säger jag till Melody. - Det kan du göra när vi är i stallet, svarar hon och ler. - Men det är akut, säger jag igen och titta argt på henne. - Försök inte ...

Av rebecca § - 1 april 2012 19:30

- Jo, när du skrämde iväg honom så sprang han mot...  ... vägen, där kom en bil, Melody tar ett djupt andetag. - och bilen körde över ho..n.oo.mm. Det känns som en bil kör över mig. Bara rakt över mig, som om jag inte fanns. - Vad säger duu? st...

Av rebecca § - 28 mars 2012 19:04

Det känns, det känns, underbart.   Det börjar röra sig där jag sitter, uppe på Smack. Jag kollar förvirrat omkring och ser att Carrie tagit loss Smack och låtit honom skritta iväg med mig. Jag i min fantasi värld hade bara följt med i rörelsern...

Av rebecca § - 27 mars 2012 15:27

  Bort från allt elände. allt skit. bara vara själv. föralltid.   Jag hör mammas röst och skratt nerifrån hallen. Fotsteg som går till köket, drar fram kakor och saft. Jag lägger örat mot dörren, lyssnar vad de säger. Då hör jag Carrie... - Ä...

Presentation


Noveller av rebecca §

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni har bilder i novellerna? :)
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Jaco

~

~ Jaco ~

Ägare: Carrie

Ålder:  5

Kön: hingst

Ras: Arabiskt fullblod

Färg: apelkastad


Ovido - Quiz & Flashcards