cuentos

Alla inlägg under april 2012

Av rebecca § - 14 april 2012 20:08

Under de minuterna måste jag komma på ett sätt att smita! Men hur?

- Jag måste kissa, säger jag till Melody.

- Det kan du göra när vi är i stallet, svarar hon och ler.

- Men det är akut, säger jag igen och titta argt på henne.

- Försök inte smita, säger hon och skrattar.

- Bussen kommer nu, ropar Carrie och pekar mot den gröna bussen som kommer körandes mot oss.

- Jaha, nu finns det ingen chans att komma undan, suckar jag och ger Carrie en tröttsam blick.

- Sluta nu, tänk posetivt istället! säger Carrie och knuffar till mig.

Vi klampar in i bussen och sätter oss i mitten ungefär. Jag sitter brevid en gammal tant medan Carrie och Melody sitter framför mig och pratar hysteriskt om hästar och vad de ska göra när de kommer fram.

Jag kanske kan gömma mig och hoppa av nästa utan att märker något? Nä, jag sitter kvar och väntar till nästa hållplats där jag hoppar av! Perfekt idé.

Nästa hållplats bla.bla Säger högtalarna.

Nu gäller det. Här ska jag av.

Men Melody och Carrie verkar läsa mina tankar för så fort jag reser mig upp frågar de vart jag ska.

- Jag vill inte till ert stall! skriker jag.

- Men kom igen, nästa hållplats och vi är framme, svarar Carrie och tittar milt på mig.

Jag sätter mig ner igen och efter bara några få minuter är vi framme.

Ett fint vitt stall med fina hagar. En ståtlig hingst sträcker stålt på nacken och travar med hög svans.

Jag ser både Smack och Carries häst.

Vi går in i stallet och Carrie tar en grimma och ett grimskaft. Melody gör det samma.

- Här, säger Melody och ger mig en grimma och ett grimskaft.

- Va? frågar jag och tittar undrande på henne.

- Du kan ta in Polo, svara Melody och peckar på en isabell färgad ponny.

Jag går mot hagen, Polo tittar upp och ser mig.

- Hej hej, mannar jag och sträcker fram handen mot honom.

Han luktar och låter mig snällt sätta på grimman.

Jag leder honom till stallet och in i hans box.

- Gud så söt du är, säger jag och pussar hans mule.

- Jaså, du gillar min häst? säger en tjej som står utanför boxen.

- Oj, förlåt! ursäktar jag. Är det din häst?

- Vad säger du förlåt till? frågar hon. Ja det är det, fast han är tillsalu.

- Jaha, de sa att jag skulle ta in honom, men, svarar jag.

- Absolut ingen fara, Annie förresten, säger hon och skakar min hand.

- Meg, säger jag och ler.

- Du kanske är intresserad av honom? frågar Annie.

Jag vet inte vad jag ska svara, köpa honom skulle betyda allt, men....

 


~ läs, följ, kommentera ~

Nu blir det lite bilder i novellerna :)

Av rebecca § - 1 april 2012 19:30

- Jo, när du skrämde iväg honom så sprang han mot...

 ... vägen, där kom en bil, Melody tar ett djupt andetag. - och bilen körde över ho..n.oo.mm.

Det känns som en bil kör över mig. Bara rakt över mig, som om jag inte fanns.

- Vad säger duu? stammar jag fram och håller handen för munnen, nära att spy.

- April, april din dumma sil, utbrister hon och skrattar tills hon ligger dubbelvikt på marken.

Jag står med hängande armar och öppen mun.

- Det där var inte alls kul! skriker jag. - Jag trodde att jag dödat din häst.

Hon forsätter att skratta och skratta.

- Var är han nu då? frågar jag och kollar irriterat på henne.

Hon slutar skratta och sätter sig upp.

- Han galopperade hem, säger hon och torkar tårarna från skrattanfallet.

- Jaha, nu har jag iallafall ridigt och det är något jag kommer ångra länge, svarar jag och smäller igen dörren framför henne.

- Vad har hänt, Meg? frågar mamma och tittar upp från sin "sköna hem" tidning.

- Inget, vi bara typ sa hej, svarar jag och rusar upp från trappan.


Nästa dag i skolan träffar jag Melody och Carrie som tvingar mig att följa med till stallet.

Jag protesterar men tvingas ändå.

Efter skolan försöker jag smita men Carrie och Melody tar tag i mig och drar med mig till busshållplatsen.

Vi ska ta buss nummer 9 som kommer om 5 minuter.

Under de minuterna måste jag komma på ett sätt att smita!

Men hur?


~ Läs, följ, kommentera ~

Hur ska hon kunna smita från Carrie och Melody?

Mer kommentarer, tack :)

Presentation


Noveller av rebecca §

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni har bilder i novellerna? :)
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Jaco

~

~ Jaco ~

Ägare: Carrie

Ålder:  5

Kön: hingst

Ras: Arabiskt fullblod

Färg: apelkastad


Ovido - Quiz & Flashcards