cuentos

Alla inlägg under juni 2012

Av rebecca § - 2 juni 2012 16:42

Jag vet inte vad jag ska svara, köpa honom skulle betyda allt, men....

jag har lovat att aldrig börja rida på riktigt igen, och mamma skulle aldrig låta mig få en egen häst.

Speciellt inte nu när jag slutat med hästar helt!

- Hallå? frågar Annie, har du somnat, eller?

- Oj, tänkte på annat, skrattar jag.

- Vad säger du? säger Annie, du kan åtminstonde provrida honom.

- Jag vet inte, mumlar jag.

Hästhovar som klickar i marken hörs och in kommer Smack och Melody.

Smack har grönt saliv som droppar ner i höet när han lungt tuggar på en tuss gräs utifrån.

Efter kommer Jaco och Carrie. Jaco slänger med huvudet, blåser upp näsborrarna och nästan travar in i boxen.

- Lung, säger Carrie och klappar Jaco lungnande på halsen.

Jag tittar på Annie som myser med Polo.

- Nej, säger jag.

- Va? svarar Annie och vaknar upp ur drömmarna.

- Nej, säger jag igen.

- Vadå nej? frågar Annie och tittar undrande på mig.

- Jag vill inte, säger jag.

- Vad vill du inte? svarar Annie, ha Polo?

- Precis

- Men...

- Jag vill bara inte

- okeej

Carrie och Melody kommer fram och frågar ifall jag vill följa med och fota de när de rider.

- det går bra, svarar jag och tar fram Carries kamera som hänger på boxdörren.

Carrie och Melody ryktar, sadlar och tränsar snabbt och på bara ett kick är de uppe på hästarna.

Jag tittar på Polo igen, men bestämer mig för att lämna de ifred. Snabbt springer jag ifatt Carrie och Melody som redan kommit en bit.

De rider på åkrar, i skogen och grus-vägar.

Tillsist är vi entligen klara och vi rider hem igen...


~ Följ, sprid och kommentera ~ 


kortis idag :( 

förlåt för dålig uppdatering.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Noveller av rebecca §

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni har bilder i novellerna? :)
 Ja
 Nej
 Ibland

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Jaco

~

~ Jaco ~

Ägare: Carrie

Ålder:  5

Kön: hingst

Ras: Arabiskt fullblod

Färg: apelkastad


Ovido - Quiz & Flashcards